Ijtimoiy tarbiyada mahallaning o'rni

Yuklangan vaqt

2025-03-15

Yuklab olishlar soni

1

Sahifalar soni

12

Faytl hajmi

232,4 KB


Mavzu:Ijtimoiy tarbiyada mahallaning 
õrni
Reja:
1. Milliy mentalitet va uning ijtimoiylashuvda tutgan o‘rni.
2. Mahalla ijtimoiylashuvning an’anaviy omili sifatida.
3. Ijtimoiylashuv jarayonida muhitning o‘rni.
Logotip
Mavzu:Ijtimoiy tarbiyada mahallaning õrni Reja: 1. Milliy mentalitet va uning ijtimoiylashuvda tutgan o‘rni. 2. Mahalla ijtimoiylashuvning an’anaviy omili sifatida. 3. Ijtimoiylashuv jarayonida muhitning o‘rni.
O’zbekistonning birinchi prezidenti I.A.Karimov 2003 yilni 
“Obod mahalla” yili deb e'lon qildilar obod so`zi keng 
qamrovli, chuqur ma'noli so`zdir. Mahallaning obodligi 
birinchi navbatda mahallaning tozaligini nazarda tutsa, 
ikkinchidan, undagi tinchlik, xotirjamlik, mahalla aqlining 
jipsligi hamda hamjihatligini o`z ichiga oladi. Aynan shu 
mahalla yosh nihol uchun norasmiy muloqati orqali tarbiya 
o`chog`i sanaladi.
Logotip
O’zbekistonning birinchi prezidenti I.A.Karimov 2003 yilni “Obod mahalla” yili deb e'lon qildilar obod so`zi keng qamrovli, chuqur ma'noli so`zdir. Mahallaning obodligi birinchi navbatda mahallaning tozaligini nazarda tutsa, ikkinchidan, undagi tinchlik, xotirjamlik, mahalla aqlining jipsligi hamda hamjihatligini o`z ichiga oladi. Aynan shu mahalla yosh nihol uchun norasmiy muloqati orqali tarbiya o`chog`i sanaladi.
Respublika vazirlar Mahkamasining 2002 yil 16-
maydagi 162-sonli qarori asosida mahallalarda 
pedagog-tarbiyachilar shtati tashkil etildi. Ularning 
militsiya tayanch punktlarida faoliyat yuritishi 
profilaktika inspektorlari tomonidan hisobga 
olingan tarbiyasi og`ir bolalar va o`smirlarni 
to`g`ri yo`lga solishda birmuncha qo`l keladi.
Logotip
Respublika vazirlar Mahkamasining 2002 yil 16- maydagi 162-sonli qarori asosida mahallalarda pedagog-tarbiyachilar shtati tashkil etildi. Ularning militsiya tayanch punktlarida faoliyat yuritishi profilaktika inspektorlari tomonidan hisobga olingan tarbiyasi og`ir bolalar va o`smirlarni to`g`ri yo`lga solishda birmuncha qo`l keladi.
Mahalladagi pedagog-tarbiyachiga 30 yoshgacha 
bo`lgan, jismonan baquvvat, kamida 5 yildan kam 
bo`lmagan pedagogik stajga ega bo`lgan, sport va 
biznesni yaxshi tushunadigan, mahalladagi 
yoshlarni yoki tarbiyasi og`ir bolalarni, voyaga 
yetmaganlarni o`z orqasidan ergashtirib, ular bilan 
shug`ullanadigan shaxs bo`lishi lozim. Bu ishlarni 
amalga oshirishda “Mahalla” jamg`armalari, 
yoshlarning “Kamolot” ijtimoiy harakati, sport 
qo`mitalari o`rtasidagi hamkorlikni tashkil etish 
muhim ahamiyat kasb etadi.
Logotip
Mahalladagi pedagog-tarbiyachiga 30 yoshgacha bo`lgan, jismonan baquvvat, kamida 5 yildan kam bo`lmagan pedagogik stajga ega bo`lgan, sport va biznesni yaxshi tushunadigan, mahalladagi yoshlarni yoki tarbiyasi og`ir bolalarni, voyaga yetmaganlarni o`z orqasidan ergashtirib, ular bilan shug`ullanadigan shaxs bo`lishi lozim. Bu ishlarni amalga oshirishda “Mahalla” jamg`armalari, yoshlarning “Kamolot” ijtimoiy harakati, sport qo`mitalari o`rtasidagi hamkorlikni tashkil etish muhim ahamiyat kasb etadi.
, “Bir bolaga yetti mahalla-ota ona” degan naqldan 
kelib chiqib, kelajak avlodni tarbiyalashda kichik 
Vatan bo`lmish oila va mahallaning o`rni 
beqiyosdir.
Logotip
, “Bir bolaga yetti mahalla-ota ona” degan naqldan kelib chiqib, kelajak avlodni tarbiyalashda kichik Vatan bo`lmish oila va mahallaning o`rni beqiyosdir.
Oilada bolalarni tarbiyalash o`zining bir qancha 
milliy xususiyatlariga ega. Ular xalqning 
shakllangan oilaviy an`analari, urf-odatlari, 
xalqning ruhiyati, hayoti va turmush tarzidir.
Logotip
Oilada bolalarni tarbiyalash o`zining bir qancha milliy xususiyatlariga ega. Ular xalqning shakllangan oilaviy an`analari, urf-odatlari, xalqning ruhiyati, hayoti va turmush tarzidir.
Yosh avlod tarbiyasining muvaffaqiyati biron-bir 
alohida olingan usullarga emas, balki o`ylab va 
yaxshi tashkil etilgan uslublar tizimiga bog`liqdir. 
Oilada qo`llanilgan u yoki bu usullar haqida gap 
ketganda, shuni esda saqlash lozimki, agar oilaning 
hayot tarzi, turmushi va axloqiga monand usullar 
tanlansa, tarbiyaviy samaradorlik oshishi eki mos 
kelmasa, aksincha bolishi hayotda ko`plab 
kuzatilgan.
Logotip
Yosh avlod tarbiyasining muvaffaqiyati biron-bir alohida olingan usullarga emas, balki o`ylab va yaxshi tashkil etilgan uslublar tizimiga bog`liqdir. Oilada qo`llanilgan u yoki bu usullar haqida gap ketganda, shuni esda saqlash lozimki, agar oilaning hayot tarzi, turmushi va axloqiga monand usullar tanlansa, tarbiyaviy samaradorlik oshishi eki mos kelmasa, aksincha bolishi hayotda ko`plab kuzatilgan.
Mamlakatimizda mustaqillik yillarida 
davlatimizning birinchi raxbari I.Karimov tomonida 
ilgari surilgan besh tamoyilga asoslangan ”O`zbek 
modeli” ning bosqichma-bosqich hayotga tadbiq 
qilinishi asnosida xalqimizning turmush 
farovonligini oshirib, hayot sifati yuksalishiga 
erishildi.
Logotip
Mamlakatimizda mustaqillik yillarida davlatimizning birinchi raxbari I.Karimov tomonida ilgari surilgan besh tamoyilga asoslangan ”O`zbek modeli” ning bosqichma-bosqich hayotga tadbiq qilinishi asnosida xalqimizning turmush farovonligini oshirib, hayot sifati yuksalishiga erishildi.
Ijtimоiylаshuv nаfаqаt shахsning jаmiyatdа 
qulаyliklаrgа egа bo’lishini ko’zdа tutаdi, bаlki
shахsning muаyyan ахlоqiy vа etnik qоidаlаrni
egаllаshini hаm ko’zdа tutаdi. Shu bоrаdа mаhаllа 
ijtimоiylаshuvining unikаl mехаnizmi hisоblаnаdi.
Logotip
Ijtimоiylаshuv nаfаqаt shахsning jаmiyatdа qulаyliklаrgа egа bo’lishini ko’zdа tutаdi, bаlki shахsning muаyyan ахlоqiy vа etnik qоidаlаrni egаllаshini hаm ko’zdа tutаdi. Shu bоrаdа mаhаllа ijtimоiylаshuvining unikаl mехаnizmi hisоblаnаdi.