Ilk qadam davlat o’quv dasturi asosida MTTda faoliyat markazlarida ta’lim jarayonlarini tashkil qilish

Yuklangan vaqt

2024-12-12

Yuklab olishlar soni

1

Sahifalar soni

7

Faytl hajmi

39,5 KB


 
 
 
 
 
 
Ilk qadam davlat o’quv dasturi asosida MTTda faoliyat markazlarida ta’lim 
jarayonlarini tashkil qilish 
 
 
Reja: 
1.MTTda ta’lim shakli va mashg’ulot turlari 
2.Mashg’ulot jadvalini tuzish talablari.                   
 3.Mashg’ulotga tarbiyachining innovatsion yondashuvi. 
 
 
Tayanch tushunchalar: 
Faoliyat – kishining madaniy ma’naviy ne’matlar yaratish borasidagi hamda shaxsiy 
va ijtimoiy sohadagi ma’lum bir maqsad sari qiladigan xatti-harakatlar 
majmuasi. 
Tushuntirish – ilm-fan va ta’lim-tarbiyaning asosiy vazifasi sanaladi. 
Tushuncha – bu narsa va hodisalarning umumiy xususiyatlarini ifodalovchi fikr – 
tafakkur shakli. 
 
      Maktabgacha yoshdagi bolalarni jismoniy rivojlantirish 
          Bog’cha opam “Ilk qadam”dan, olar madad 
           Chiniqamiz sport bizga berar, quvvat. 
           Yuramiz, yuguramiz,  sakrab har vaqt, 
           Sog’lom avlod bo’lajakmiz bizlar albat. 
       O’zbekiston Respublikasi Ilk va maktabgacha yoshdagi bolalarning 
rivojlanishiga qo’yiladigan Davlat talablari asosida ishlab chiqilgan “Ilk qadam” 
tayanch dasturi asosida bolalarni jismoniy rivojlanishiga aloxida axamiyat 
berilmoqda 
Ilk qadam davlat o’quv dasturi asosida MTTda faoliyat markazlarida ta’lim jarayonlarini tashkil qilish Reja: 1.MTTda ta’lim shakli va mashg’ulot turlari 2.Mashg’ulot jadvalini tuzish talablari. 3.Mashg’ulotga tarbiyachining innovatsion yondashuvi. Tayanch tushunchalar: Faoliyat – kishining madaniy ma’naviy ne’matlar yaratish borasidagi hamda shaxsiy va ijtimoiy sohadagi ma’lum bir maqsad sari qiladigan xatti-harakatlar majmuasi. Tushuntirish – ilm-fan va ta’lim-tarbiyaning asosiy vazifasi sanaladi. Tushuncha – bu narsa va hodisalarning umumiy xususiyatlarini ifodalovchi fikr – tafakkur shakli. Maktabgacha yoshdagi bolalarni jismoniy rivojlantirish Bog’cha opam “Ilk qadam”dan, olar madad Chiniqamiz sport bizga berar, quvvat. Yuramiz, yuguramiz, sakrab har vaqt, Sog’lom avlod bo’lajakmiz bizlar albat. O’zbekiston Respublikasi Ilk va maktabgacha yoshdagi bolalarning rivojlanishiga qo’yiladigan Davlat talablari asosida ishlab chiqilgan “Ilk qadam” tayanch dasturi asosida bolalarni jismoniy rivojlanishiga aloxida axamiyat berilmoqda  
 
Bolalarning jismoniy tayyorgarligini nazorat qilish, mashg’ulotlarni tashkil qilishda 
tozalik, gigiena talablariga va xavfsizlik qoidalariga qat’iy rioya qilinmoqda. 
                     Gigiena va o’z-o’ziga xizmat 
           O’z-o’zimga xizmat qilib tolmayman. 
          Sochiq, sovun, suvdan yiroq ketmayman. 
           Gigienaga doim rioya  qilaman 
           Men albatta sog’lom bola bo’laman.  
O’z-o’ziga xizmat qilish, qo’llarini sovunlab yuvish va artishga o’rgatish. Sochiqni 
olish va joyiga qaytarib ilib qo’yish. Tirnoq, qalam va boshqa narsalarni tishlamaslik 
Shaxsiy buyumlardan to’g’ri foydalanishga o’rgatish orqali bolalarda madaniy-
gigienik ko’nikmalarni shakllantirishga erishilmoqda..     
              Men har kuni tishlarimni yuvaman, 
              Tish cho’tkayu, poroshogim bunga shay, 
               Men ulardan  foydala olaman, 
                Sog’lom tishim, xusnimga qo’shar chiroy. 
 Ovqatlanishdan avval qo’llarni sovunlab yuvib, og‘izlarni chayish va o’z sochig‘iga 
artishga odatlantirib boriladi. Ovqatdan keyin ham albatta har bir bola shaxsiy 
gigienaga rioya qilgan xolda, yuz,qo’l,oyoqlarini yuvish, tishlarini tish cho’tkasida 
yuvib, tozalab ,uyquga yotishga o’rgatib boriladi. Muayyan tartibda echinib, 
kiyinishga o’rgatiladi. Toza choyshab, ko’rpa- to’shakda, shamollatilgan xonada 
uxlashga  axamiyat qaratiladi.Tirnoq,qalam va boshqa narsalarni tishlamaslik, 
qo’llarni, labni va boshqa buyumlarni so’rmaslikka o’rgatiladi.  
                Qomatni to’g’ri tutish. 
                omatimni tik tutmoqlik odatim 
                Yordam berar,  bunda menga koptogim. 
                qomatimni kuzatadi,  opam  doim 
                O’tirganda, yurganda –yu,  turganda ham  
    Kattalarning nazorati ostida jismoniy mashqlarni muntazam bajartirish orqali  
g’omatni to’g’ri  shakllanti- 
rish, 
yassitovonlikni 
oldini 
olishga 
imkon 
beradigan 
mashqlar 
guruxi  
shakllantiriladi.                             
                   
Bolalarning jismoniy tayyorgarligini nazorat qilish, mashg’ulotlarni tashkil qilishda tozalik, gigiena talablariga va xavfsizlik qoidalariga qat’iy rioya qilinmoqda. Gigiena va o’z-o’ziga xizmat O’z-o’zimga xizmat qilib tolmayman. Sochiq, sovun, suvdan yiroq ketmayman. Gigienaga doim rioya qilaman Men albatta sog’lom bola bo’laman. O’z-o’ziga xizmat qilish, qo’llarini sovunlab yuvish va artishga o’rgatish. Sochiqni olish va joyiga qaytarib ilib qo’yish. Tirnoq, qalam va boshqa narsalarni tishlamaslik Shaxsiy buyumlardan to’g’ri foydalanishga o’rgatish orqali bolalarda madaniy- gigienik ko’nikmalarni shakllantirishga erishilmoqda.. Men har kuni tishlarimni yuvaman, Tish cho’tkayu, poroshogim bunga shay, Men ulardan foydala olaman, Sog’lom tishim, xusnimga qo’shar chiroy. Ovqatlanishdan avval qo’llarni sovunlab yuvib, og‘izlarni chayish va o’z sochig‘iga artishga odatlantirib boriladi. Ovqatdan keyin ham albatta har bir bola shaxsiy gigienaga rioya qilgan xolda, yuz,qo’l,oyoqlarini yuvish, tishlarini tish cho’tkasida yuvib, tozalab ,uyquga yotishga o’rgatib boriladi. Muayyan tartibda echinib, kiyinishga o’rgatiladi. Toza choyshab, ko’rpa- to’shakda, shamollatilgan xonada uxlashga axamiyat qaratiladi.Tirnoq,qalam va boshqa narsalarni tishlamaslik, qo’llarni, labni va boshqa buyumlarni so’rmaslikka o’rgatiladi. Qomatni to’g’ri tutish. omatimni tik tutmoqlik odatim Yordam berar, bunda menga koptogim. qomatimni kuzatadi, opam doim O’tirganda, yurganda –yu, turganda ham Kattalarning nazorati ostida jismoniy mashqlarni muntazam bajartirish orqali g’omatni to’g’ri shakllanti- rish, yassitovonlikni oldini olishga imkon beradigan mashqlar guruxi shakllantiriladi.  
 
                        Emaklash va tirmashish 
                  Toza havo- tanga davo shiorim, 
                  O’ynamoqqa maydonda bor narvonim, 
                  Emaklayman, tirmashaman, chiqaman, 
                  Yana pastga asta-sekin tushaman.  
     Maktabgacha 
yoshdagi 
bolalarni 
jismoniy 
tomondan 
rivojlanishlarini 
ta’minlashda  yurish, yugurish, sakrash, emaklash va tirmashish, irgg’itish, velosiped 
xaydash, muvo- 
zanat 
saqlash 
mashqlarini 
bajartirish 
orqali 
amalga 
oshirilmoqda.Umumrivojlanuvchi  mashqlar, chiniqtiruvchi va sog‘lomlashtiruvchi 
mashqlar ham o’z o’rnida qo’llanmoqda.                  
                   Sport zalim, bizlar uchun doimo  shay, 
                   Salomatlik - tuman boylik  deb bilay, 
                   Qator bo’lib,  tizilishib barchamiz, 
                   Narvonchaga tirmashamiz paydar-pay. 
 
        Bolalar nafaqat o’yin maydonlarda balki sprot zalida ham sport-
sog’lomlashtirish uchun shart-sharoitlar yaratilgan. Maktabgacha yoshdagi bolalar 
saf tortib, navbatma-navbat narvonga chiqib tushishni mashq qilishlari orqali , ularni 
chiniqtirish mo’ljalga olish faoliyatlari takomillashtiriladi.                 
                                                   
                        Uxlash gigienasi. 
                 Uxlashning ham gigienasi bor ekan, 
                 Uyqumizga shirin alla yor ekan, 
                 Alla aytar opajonim erkalab, 
                 Uyqu eltar ko’zlarimni stexrlab.                                           
 MTT ning xar bir guruxida Ilk qadamlar aynan bir vaqtda uxlashga yotish, uxlash 
oldidan xonani shamollatish, yuvinish, oyoqni yuvish, tishni tozalashga o’rgatish , 
joyini tartibga keltirib keyin o’ringa yotish, uxlash jarayonida alla oxangidan 
zavqolib uxlashga odatlantirish, uyqudan keyin bolalar  jismonan va ruxan tetik 
bo’lishga erishilmoqda.  
                        Ovqatlanish gigienasi. 
Emaklash va tirmashish Toza havo- tanga davo shiorim, O’ynamoqqa maydonda bor narvonim, Emaklayman, tirmashaman, chiqaman, Yana pastga asta-sekin tushaman. Maktabgacha yoshdagi bolalarni jismoniy tomondan rivojlanishlarini ta’minlashda yurish, yugurish, sakrash, emaklash va tirmashish, irgg’itish, velosiped xaydash, muvo- zanat saqlash mashqlarini bajartirish orqali amalga oshirilmoqda.Umumrivojlanuvchi mashqlar, chiniqtiruvchi va sog‘lomlashtiruvchi mashqlar ham o’z o’rnida qo’llanmoqda. Sport zalim, bizlar uchun doimo shay, Salomatlik - tuman boylik deb bilay, Qator bo’lib, tizilishib barchamiz, Narvonchaga tirmashamiz paydar-pay. Bolalar nafaqat o’yin maydonlarda balki sprot zalida ham sport- sog’lomlashtirish uchun shart-sharoitlar yaratilgan. Maktabgacha yoshdagi bolalar saf tortib, navbatma-navbat narvonga chiqib tushishni mashq qilishlari orqali , ularni chiniqtirish mo’ljalga olish faoliyatlari takomillashtiriladi. Uxlash gigienasi. Uxlashning ham gigienasi bor ekan, Uyqumizga shirin alla yor ekan, Alla aytar opajonim erkalab, Uyqu eltar ko’zlarimni stexrlab. MTT ning xar bir guruxida Ilk qadamlar aynan bir vaqtda uxlashga yotish, uxlash oldidan xonani shamollatish, yuvinish, oyoqni yuvish, tishni tozalashga o’rgatish , joyini tartibga keltirib keyin o’ringa yotish, uxlash jarayonida alla oxangidan zavqolib uxlashga odatlantirish, uyqudan keyin bolalar jismonan va ruxan tetik bo’lishga erishilmoqda. Ovqatlanish gigienasi.  
 
                 Ertalabdan o’ynab-kulib, mashq qilib, 
                 Sayrlarda kapalakdek  quvlashib, 
                 Maydonchada mehnat qilib, xo’p xorib, 
                  Ovqatjonni qolamizku sog’inib.   
         Bir qiz,o’g’il navbatlashib, galma-gal 
         Ovqat uchun tayyorlaymiz , stol shay. 
         Chinni,qoshiq, tarelkayu salfetka 
          Bizdek kutar ovqatjonni   paydar-pay. 
      Bolalar maktabgacha yoshdan mehnat malakalarini  navbatchilik qilish 
jarayonida egallab borishlari bilan birga o’zaro o’rtoqlik munosabatlari shakllantirib 
boriladi, shuningdek bolalarni to’g’ri ovqatlanish tartibiga rioya qilish, ovqat stoli 
atrofida  o’zini to’g’ri tuta bilish, ovqatlanish jixozlaridan to’g’ri foydalanish, ovoz 
chiqarmasdan tartibli ovqat eyish, stol atrofida o’tirganda qomatni to’g’ri tutish, 
ovqatlanib bo’lgandan so’ng qoshiq va sanchqini taqsimcha ustiga qo’yish, stol 
atrofida o’tirganda qomatni to’g’ri tutish, stol ustini yig’ishtirib qo’yish va idish-
tovoqlarni yuvishga yordam berishga o’rgatib borilmoqda.           
                     Shikastlanishning oldini olish:            
           Extiyot bo’l Ilk qadam, shikastlanib qolmagin, 
            Yo’ldan o’tayotganda xam,  qoidaga rioya qil, 
            Sakrashda, yugurishda, itarmagin bir-biring, 
            Yiqilib qolsa do’sting, darxol  ko’rsat yordaming….  
                 
                   Ijtimoiy-xissiy rivojlanish            
                   Opajonim o’ynatadi bizlarni 
                   Jam qiladi barcha o’g’il-qizlarni 
                   O’ynab turib xis qilaman o’zimni 
                   Asta-sekin angalayapman “men”imni   
         Men o’zimni xafa qilib qo’ymayman 
         Opajonim aytganidan qolmayman 
         O’rtog’imga yordam berib tolmayman 
         “Nima yaxshi, nima yomon “ anglayman. 
 
Ertalabdan o’ynab-kulib, mashq qilib, Sayrlarda kapalakdek quvlashib, Maydonchada mehnat qilib, xo’p xorib, Ovqatjonni qolamizku sog’inib. Bir qiz,o’g’il navbatlashib, galma-gal Ovqat uchun tayyorlaymiz , stol shay. Chinni,qoshiq, tarelkayu salfetka Bizdek kutar ovqatjonni paydar-pay. Bolalar maktabgacha yoshdan mehnat malakalarini navbatchilik qilish jarayonida egallab borishlari bilan birga o’zaro o’rtoqlik munosabatlari shakllantirib boriladi, shuningdek bolalarni to’g’ri ovqatlanish tartibiga rioya qilish, ovqat stoli atrofida o’zini to’g’ri tuta bilish, ovqatlanish jixozlaridan to’g’ri foydalanish, ovoz chiqarmasdan tartibli ovqat eyish, stol atrofida o’tirganda qomatni to’g’ri tutish, ovqatlanib bo’lgandan so’ng qoshiq va sanchqini taqsimcha ustiga qo’yish, stol atrofida o’tirganda qomatni to’g’ri tutish, stol ustini yig’ishtirib qo’yish va idish- tovoqlarni yuvishga yordam berishga o’rgatib borilmoqda. Shikastlanishning oldini olish: Extiyot bo’l Ilk qadam, shikastlanib qolmagin, Yo’ldan o’tayotganda xam, qoidaga rioya qil, Sakrashda, yugurishda, itarmagin bir-biring, Yiqilib qolsa do’sting, darxol ko’rsat yordaming…. Ijtimoiy-xissiy rivojlanish Opajonim o’ynatadi bizlarni Jam qiladi barcha o’g’il-qizlarni O’ynab turib xis qilaman o’zimni Asta-sekin angalayapman “men”imni Men o’zimni xafa qilib qo’ymayman Opajonim aytganidan qolmayman O’rtog’imga yordam berib tolmayman “Nima yaxshi, nima yomon “ anglayman.  
 
  O’yin orqali bolalar erkin “ijodiy” jamoalarni uyushtirish. O’zining ruxiy-xissiy 
xolatini boshqalarga nisbatan taqqoslashga o’rgatish: “Men o’zim o’ynayman”, 
“Men o’zim eyman” kabi iboralar bilan ifodaviy boshlash. O’zi xaqida gapirganda, 
uchinchi shaxsda 
 emas, balki birinchi shaxs “men” olmoshini  qo’llay boshlash. 
Bolani o’z xissiy xolatlarini boshqarishga o’rgatish:”Yig’lama,xozir birga 
o’ynaymiz” deganda, yig’ini to’xtatib, kattalarning ko’rsatmalariga rioya qilish. 
Bolada unga   tanish  bo’lgan kattalar va tengdoshlaridagi turli xissiy xolatlarni 
(quvonish, xafa bo’lish) xis etish qobiliyatini shakllantirish, bu xolatlar o’zgarganida 
o’z munosabatini bildirish (tengdoshlariga g’amxo’rlik qqilish, ularga yordam 
berish). 
                           Kattalar bilan muloqot 
             Opajonim bilan doim o’ynaymiz, 
             Qo’shiq kuylab, xatto raqs tushamiz, 
             Rasm chizib, birga ranglar tanlaymiz, 
             Uylar qurib, yo’liga gul teramiz. 
   Kattalar va bolalar bilan tashkil etiladigan  
                               o’yin jarayoni 
- o’ziga tanish kattalar tomonidan beriladigan, har qanday tanqidni to’g’ri qabul 
qilishga o’rgatish. Notanish katta odamlar bilan  bo’ladigan muloqotdan o’zini 
chetga tortish, yaqin kishisiga intilish.Nimani qilish mumkin, nimani qilish mumkin  
emasligini anglay olish. Kattalarning  topshiriqlarini bajarishni istash.Kattalarning 
hikoyalariga, kitoblarning suratlariga nisbatan qiziqishni tarbiyalash                          
                       Tengdoshlari bilan muloqot                                         
              Menga yoqar “xola-xola” o’yinlar 
              O’rtoqlarim qani tezroq kelinglar 
               Qo’g‘irchoqlar bilan birga o’ynaymiz 
               Gox o’tqazib, gox uxlatib qo’yamiz. 
Tengdoshlari bilan qisqa vaqt davomida yonma-yon o’ynay olish, o’yinda 
tashabbuskorlieni namoyon qilish, tengdoshlari bilan muloqotda o’z imkoniyatlariga 
ishonish . 
O’yin orqali bolalar erkin “ijodiy” jamoalarni uyushtirish. O’zining ruxiy-xissiy xolatini boshqalarga nisbatan taqqoslashga o’rgatish: “Men o’zim o’ynayman”, “Men o’zim eyman” kabi iboralar bilan ifodaviy boshlash. O’zi xaqida gapirganda, uchinchi shaxsda emas, balki birinchi shaxs “men” olmoshini qo’llay boshlash. Bolani o’z xissiy xolatlarini boshqarishga o’rgatish:”Yig’lama,xozir birga o’ynaymiz” deganda, yig’ini to’xtatib, kattalarning ko’rsatmalariga rioya qilish. Bolada unga tanish bo’lgan kattalar va tengdoshlaridagi turli xissiy xolatlarni (quvonish, xafa bo’lish) xis etish qobiliyatini shakllantirish, bu xolatlar o’zgarganida o’z munosabatini bildirish (tengdoshlariga g’amxo’rlik qqilish, ularga yordam berish). Kattalar bilan muloqot Opajonim bilan doim o’ynaymiz, Qo’shiq kuylab, xatto raqs tushamiz, Rasm chizib, birga ranglar tanlaymiz, Uylar qurib, yo’liga gul teramiz. Kattalar va bolalar bilan tashkil etiladigan o’yin jarayoni - o’ziga tanish kattalar tomonidan beriladigan, har qanday tanqidni to’g’ri qabul qilishga o’rgatish. Notanish katta odamlar bilan bo’ladigan muloqotdan o’zini chetga tortish, yaqin kishisiga intilish.Nimani qilish mumkin, nimani qilish mumkin emasligini anglay olish. Kattalarning topshiriqlarini bajarishni istash.Kattalarning hikoyalariga, kitoblarning suratlariga nisbatan qiziqishni tarbiyalash Tengdoshlari bilan muloqot Menga yoqar “xola-xola” o’yinlar O’rtoqlarim qani tezroq kelinglar Qo’g‘irchoqlar bilan birga o’ynaymiz Gox o’tqazib, gox uxlatib qo’yamiz. Tengdoshlari bilan qisqa vaqt davomida yonma-yon o’ynay olish, o’yinda tashabbuskorlieni namoyon qilish, tengdoshlari bilan muloqotda o’z imkoniyatlariga ishonish .  
 
 “Men konstepsiyasi yoki o’z-o’zini anglsh:”Men”tizimining namoyon bo’lishi 
o’zini ko’zguda tanish, o’z ismini bilish , kundalik ishlarda yordam berish (xonani 
yig‘ishtirish, televizorni o’chirish) Bu tizimning shakllanishi bolalarda o’z-o’zini 
baxolash va u bilan bog‘liq kattalarning talablari bilan bog’liq kattalarning talablari 
bilan 
bog’liq 
intilishning 
shakllanishiga 
olibkeladi.   
 
            Nutq,  o’qish va savodga tayyorgarlik               
            Ertaklarim yaxshilikka etaklar 
            Qayta so’zlab bermoqlikka o’rgatar 
            Nutqim ravon, fikrimni teran qilar 
             Dustu, o’rtoq inoqlikka o’rgatar. 
     
            Tovushlarni tezda anglab olaman 
            Savollarga aniq javob beraman 
            Lug’atimda so’zlarim boyitaman 
            Gaplar xatto hikoyalar tuzaman 
                     
       Bolalarda katta yoshli kishilarning  nutqini tinlash va tushunish, o’zining 
extiyojini qondirish uchun murojaat qilish (qo’g’irchoqni ber, ovqat eyman), savol 
berish o’zining hatti-harakatlarini boshqarishini so’z bilan ifodalash (men qilaman), 
o’zini  va o’zining faoliyatini so’z bilan ifodalash.(men yaxshiman), kabi iboralar 
bilan ifodalashga turli buyumlar va rasmlarni diqqat bilan ko’rish malakasini xosil 
qilish.  
                    Nutq tovush madaniyatini tarbiyalash.     
               So’zni bilib, nutqimni o’stiraman 
                Opam savoliga,  darrov javob izlayman  
                Suratlarni ko’rib men asta-asta 
                Talaffuzim o’nglaydirman,  shoshmasdan.  
                      
 Bolalarning aniq , shoshilmay etarlicha baland ovozda gapirishlarini kuzatish. 
So’zga taqlid qiluvchi tovushlardan foydalanib, bu so’zlarni har-xil balandlikda va 
“Men konstepsiyasi yoki o’z-o’zini anglsh:”Men”tizimining namoyon bo’lishi o’zini ko’zguda tanish, o’z ismini bilish , kundalik ishlarda yordam berish (xonani yig‘ishtirish, televizorni o’chirish) Bu tizimning shakllanishi bolalarda o’z-o’zini baxolash va u bilan bog‘liq kattalarning talablari bilan bog’liq kattalarning talablari bilan bog’liq intilishning shakllanishiga olibkeladi. Nutq, o’qish va savodga tayyorgarlik Ertaklarim yaxshilikka etaklar Qayta so’zlab bermoqlikka o’rgatar Nutqim ravon, fikrimni teran qilar Dustu, o’rtoq inoqlikka o’rgatar. Tovushlarni tezda anglab olaman Savollarga aniq javob beraman Lug’atimda so’zlarim boyitaman Gaplar xatto hikoyalar tuzaman Bolalarda katta yoshli kishilarning nutqini tinlash va tushunish, o’zining extiyojini qondirish uchun murojaat qilish (qo’g’irchoqni ber, ovqat eyman), savol berish o’zining hatti-harakatlarini boshqarishini so’z bilan ifodalash (men qilaman), o’zini va o’zining faoliyatini so’z bilan ifodalash.(men yaxshiman), kabi iboralar bilan ifodalashga turli buyumlar va rasmlarni diqqat bilan ko’rish malakasini xosil qilish. Nutq tovush madaniyatini tarbiyalash. So’zni bilib, nutqimni o’stiraman Opam savoliga, darrov javob izlayman Suratlarni ko’rib men asta-asta Talaffuzim o’nglaydirman, shoshmasdan. Bolalarning aniq , shoshilmay etarlicha baland ovozda gapirishlarini kuzatish. So’zga taqlid qiluvchi tovushlardan foydalanib, bu so’zlarni har-xil balandlikda va  
 
tezlikda , ungli (e,i,a,o,u,o’) va undoshlar(m,n, b,p,t,d,k,g‘,f,v) ni to’g’ri talaffuz 
etishni mashq qildirish. Xavoni og‘izdan bir tekisda va cho’zib chiqarishni o’rgatish.  
                           Lug’at ishi 
          Buyumlarni nomin aytaymi sizga? 
          Kiyim, idish tovoq, o’yinchoq shuncha 
          O’simliklar,   mevayu- sabzavotlar, 
           Kecha, bugun, ertadan so’zlay ancha 
Boalarning so’z boyliklarini buyumlarning nomini anglatadigan otlar (kiyim, idish-
tovoq, 
o’yinchoqlar) 
o’simliklar(daraxt,o’t,gul 
va 
bq), 
sabzavot 
(sabzi,karam,sholg’om,pomidor va bq) mevalar (olma,nok,olcha,limon va bq), uy 
xayvonlari (xo’roz, tovuq, ot , sigir, it,mushuk va bq),  ayrim harakatlarni ifodalovchi 
fe’llar, ( yugurmoq,artmoq,pishirmoq)  sifatlar (katta-kichik,qizil,sariq,oq) bilan 
vaqtni belgilaydigan ravishlar bilan (kecha,bugun,erta) boyitish. 
Nazorat uchun savollar: 
1. Bolalar faoliyatining qanday turlari mavjud? 
2. Mashg’ulot jadvali tuzishda qanday talablarga rioya qilinadi? 
3. Mustaqil faoliyat nima? 
4. Kechki saylga nimalar kiradi? 
 
tezlikda , ungli (e,i,a,o,u,o’) va undoshlar(m,n, b,p,t,d,k,g‘,f,v) ni to’g’ri talaffuz etishni mashq qildirish. Xavoni og‘izdan bir tekisda va cho’zib chiqarishni o’rgatish. Lug’at ishi Buyumlarni nomin aytaymi sizga? Kiyim, idish tovoq, o’yinchoq shuncha O’simliklar, mevayu- sabzavotlar, Kecha, bugun, ertadan so’zlay ancha Boalarning so’z boyliklarini buyumlarning nomini anglatadigan otlar (kiyim, idish- tovoq, o’yinchoqlar) o’simliklar(daraxt,o’t,gul va bq), sabzavot (sabzi,karam,sholg’om,pomidor va bq) mevalar (olma,nok,olcha,limon va bq), uy xayvonlari (xo’roz, tovuq, ot , sigir, it,mushuk va bq), ayrim harakatlarni ifodalovchi fe’llar, ( yugurmoq,artmoq,pishirmoq) sifatlar (katta-kichik,qizil,sariq,oq) bilan vaqtni belgilaydigan ravishlar bilan (kecha,bugun,erta) boyitish. Nazorat uchun savollar: 1. Bolalar faoliyatining qanday turlari mavjud? 2. Mashg’ulot jadvali tuzishda qanday talablarga rioya qilinadi? 3. Mustaqil faoliyat nima? 4. Kechki saylga nimalar kiradi?