MAKTABGACHA TA’LIM TASHKILOTLARIDA USLUBCHI FAOLIYATINING O’ZIGA HOS XUSUSIYATLARI

Yuklangan vaqt

2025-03-15

Yuklab olishlar soni

1

Sahifalar soni

19

Faytl hajmi

141,1 KB


MAKTABGACHA TA’LIM 
TASHKILOTLARIDA USLUBCHI 
FAOLIYATINING O’ZIGA HOS 
XUSUSIYATLARI
Logotip
MAKTABGACHA TA’LIM TASHKILOTLARIDA USLUBCHI FAOLIYATINING O’ZIGA HOS XUSUSIYATLARI
MUNDARIJA:
Kirish
Ⅰ BOB    MAKTABGACHA TA’LIMDA USLUBCHI FAOLIYATINING ME’YORIY 
ASOSLARI
1.1 Uslubchi faoliyatining  xorijiy davlatlar va MDH davlatlarida me’yoriy huquqiy asoslari
1.2 Respublikamizda uslubchi faoliyatining huquqiy asoslari
Ⅱ.BOB  MAKTABGACHA TA’LIM TASHKILOTLARIDA USLUBCHI FAOLIYATINING 
O’ZIGA HOS XUSUSIYATLARI
2.1 Uslubchining liderlik va rahbarlik xususiyatlari
2.2 Maktabgacha ta’lim tashkilotlarida uslubchining metodik ishlardagi o’rni
Ⅲ BOB
3.1XULOSA 
3.2FOYDALANILGAN ADABIYOTLAR
Logotip
MUNDARIJA: Kirish Ⅰ BOB MAKTABGACHA TA’LIMDA USLUBCHI FAOLIYATINING ME’YORIY ASOSLARI 1.1 Uslubchi faoliyatining xorijiy davlatlar va MDH davlatlarida me’yoriy huquqiy asoslari 1.2 Respublikamizda uslubchi faoliyatining huquqiy asoslari Ⅱ.BOB MAKTABGACHA TA’LIM TASHKILOTLARIDA USLUBCHI FAOLIYATINING O’ZIGA HOS XUSUSIYATLARI 2.1 Uslubchining liderlik va rahbarlik xususiyatlari 2.2 Maktabgacha ta’lim tashkilotlarida uslubchining metodik ishlardagi o’rni Ⅲ BOB 3.1XULOSA 3.2FOYDALANILGAN ADABIYOTLAR
«Biz
yurtimizda
Uchinchi
Renessansni
barpo
etish
masalasini strategik vazifa sifatida oldimizga qo‘yib, uni
milliy g‘oya darajasiga ko‘tarmoqdamiz. Biz maktabgacha
ta’lim va maktab ta’limi, oliy ta’lim tizimi hamda ilmiy-
madaniy
muassasalarni
bo‘lg‘usi
Renessansning
to‘rt
uzviy halqasi, deb bilamiz. Bog‘cha tarbiyachisi, maktab
muallimi,
professor-o‘qituvchilar
va
ilmiy-ijodiy
ziyolilarimizni
esa
yangi
Uyg‘onish
davrining
to‘rt
tayanch ustuni, deb hisoblaymiz» SH.MIRZIYOYEV
Logotip
«Biz yurtimizda Uchinchi Renessansni barpo etish masalasini strategik vazifa sifatida oldimizga qo‘yib, uni milliy g‘oya darajasiga ko‘tarmoqdamiz. Biz maktabgacha ta’lim va maktab ta’limi, oliy ta’lim tizimi hamda ilmiy- madaniy muassasalarni bo‘lg‘usi Renessansning to‘rt uzviy halqasi, deb bilamiz. Bog‘cha tarbiyachisi, maktab muallimi, professor-o‘qituvchilar va ilmiy-ijodiy ziyolilarimizni esa yangi Uyg‘onish davrining to‘rt tayanch ustuni, deb hisoblaymiz» SH.MIRZIYOYEV
KIRISH
•
MAVZUNING DOLZARBLIGI: Boshlang'ich maktabga rasmiy kirishdan bir
yil oldin maktabgacha ta'lim tashkilotlarida ishtirok etish darajasi ta'sirchan
72% ni tashkil etadi, bunda mintaqaviy va gender nomutanosibligi past. Bu
yaqinda qabul qilingan “Maktabgacha ta’lim va tarbiya to‘g‘risida”gi qonun
(2019-yil) bilan mustahkamlangan, davlatning majburiy bepul maktabgacha
ta’limni ta’minlashga bo‘lgan qat’iy intilishidan dalolatdir. Shu bilan birga,
davlatning
namunali
majburiyatidan
kelib
chiqib,
maktabgacha
ta’lim
tashkilotlariga davomatni besh yoshga yetkazish bo‘yicha keyingi ishlarni
amalga oshirish talab etiladi. MICS (2022) ma'lumotlariga ko'ra, 36-59 oylik
bolalarning 46 foizi maktabgacha ta'lim tashkilotlariga boradi. Quyidagi
sabablarga ko'ra maktabgacha ta'limga (3-4 yil) davomat tengsizligi bilan
bog'liq tenglik muammolari hali ham mavjud: Jins (51% o'g'il bolalar va 41%
qizlar) Shahar aholisi 51% va qishloq aholisi 42% Uy xo'jaliklarining boyligi:
eng boylarning 55% va eng kambag'allarning 29%.
Logotip
KIRISH • MAVZUNING DOLZARBLIGI: Boshlang'ich maktabga rasmiy kirishdan bir yil oldin maktabgacha ta'lim tashkilotlarida ishtirok etish darajasi ta'sirchan 72% ni tashkil etadi, bunda mintaqaviy va gender nomutanosibligi past. Bu yaqinda qabul qilingan “Maktabgacha ta’lim va tarbiya to‘g‘risida”gi qonun (2019-yil) bilan mustahkamlangan, davlatning majburiy bepul maktabgacha ta’limni ta’minlashga bo‘lgan qat’iy intilishidan dalolatdir. Shu bilan birga, davlatning namunali majburiyatidan kelib chiqib, maktabgacha ta’lim tashkilotlariga davomatni besh yoshga yetkazish bo‘yicha keyingi ishlarni amalga oshirish talab etiladi. MICS (2022) ma'lumotlariga ko'ra, 36-59 oylik bolalarning 46 foizi maktabgacha ta'lim tashkilotlariga boradi. Quyidagi sabablarga ko'ra maktabgacha ta'limga (3-4 yil) davomat tengsizligi bilan bog'liq tenglik muammolari hali ham mavjud: Jins (51% o'g'il bolalar va 41% qizlar) Shahar aholisi 51% va qishloq aholisi 42% Uy xo'jaliklarining boyligi: eng boylarning 55% va eng kambag'allarning 29%.
Kurs ishi obekti: O’zbekistondagi maktabgacha ta‘lim va uzluksiz ta‘lim
tizimi
Kurs ishi predmeti: Maktabgacha ta’limda uslubchi faoliyati va uning asosiy vazifalarini o’rganish
Kurs ishi maqsadi: Maktabgacha ta’limda uslubchi va boshqa xodimlar vazifasini o’rgnish
Kurs ishi vazifalari: Maktabgacha ta’lim tashkilotlarida uslubchi faoliyatining o’ziga xos hususiyatlari;
Maktabgacha ta’limda uslubchi faoliyatining me’yoriy asoslari;
Uslubchi faoliyatining xorijiy davlatlar va MDH davlatlarida me’yoriy huquqiy asoslari;
Respublikamizda uslubchi faoliyatining huquqiy asoslari;
Uslubchining liderlik va rahbarlik xususiyatlari
Maktabgacha ta’lim tashkilotlarida uslubchining metodik ishlardagi o’rni
Kurs ishi metodi: kuzatish, suhbat, pedagogik tajriba, o’yin.
Kurs ishi tuzilishi: kirish, 2 bob, 6 band, xulosa va tavsiyalar, ilovalar qismidan
iborat bo’lib, jami 33 betni tashkil etadi
Logotip
Kurs ishi obekti: O’zbekistondagi maktabgacha ta‘lim va uzluksiz ta‘lim tizimi Kurs ishi predmeti: Maktabgacha ta’limda uslubchi faoliyati va uning asosiy vazifalarini o’rganish Kurs ishi maqsadi: Maktabgacha ta’limda uslubchi va boshqa xodimlar vazifasini o’rgnish Kurs ishi vazifalari: Maktabgacha ta’lim tashkilotlarida uslubchi faoliyatining o’ziga xos hususiyatlari; Maktabgacha ta’limda uslubchi faoliyatining me’yoriy asoslari; Uslubchi faoliyatining xorijiy davlatlar va MDH davlatlarida me’yoriy huquqiy asoslari; Respublikamizda uslubchi faoliyatining huquqiy asoslari; Uslubchining liderlik va rahbarlik xususiyatlari Maktabgacha ta’lim tashkilotlarida uslubchining metodik ishlardagi o’rni Kurs ishi metodi: kuzatish, suhbat, pedagogik tajriba, o’yin. Kurs ishi tuzilishi: kirish, 2 bob, 6 band, xulosa va tavsiyalar, ilovalar qismidan iborat bo’lib, jami 33 betni tashkil etadi
Ⅰ BOB MAKTABGACHA TA’LIMDA USLUBCHI FAOLIYATINING 
ME’YORIY ASOSLARI
1.1Uslubchi faoliyatining  xorijiy davlatlar va MDH davlatlarida me’yoriy 
huquqiy asoslari
•
Maktabgacha ta’lim tashkiloti nizomida, hamda 255-sonli malaka tavfsiflari to’grisidagi
buyrug’da uslubchining huquq va vazifalari aniq belgilab berilgan. U ta’lim-tarbiya uslublarini
mukammal egallagan, siyosiy ongi, dunyoqarashi keng, yuksak ma’naviy fazilatlar sohibi,
tadbirkor, kamida bitta xorijiy tilni biladigan pedagoglar orasidan tayinlanadi. Maktabgacha
ta’lim tashkiloti uslubchilarining lavozim vazifalari quyidagicha: - maktabgacha ta’lim
tashkilotida metodik faoliyatga rahbarlik qilish; - metodist o‘z faoliyati davomida O‘zbekiston
Respublikasining “Maktabgacha ta’lim va tarbiya to‘g‘risida” va “Ta’lim to‘g‘risida”gi
qonunlari, O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining Farmoni, qarori va farmoyishlari, Vazirlar
Mahkamasining qarori va farmoyishlari, hamdata’limga oid boshqa amaldagi huquqiy-
me’yoriy hujjatlar, Maktabgacha ta’limi vazirligi hamda uning hududiy boshqaruv
Logotip
Ⅰ BOB MAKTABGACHA TA’LIMDA USLUBCHI FAOLIYATINING ME’YORIY ASOSLARI 1.1Uslubchi faoliyatining xorijiy davlatlar va MDH davlatlarida me’yoriy huquqiy asoslari • Maktabgacha ta’lim tashkiloti nizomida, hamda 255-sonli malaka tavfsiflari to’grisidagi buyrug’da uslubchining huquq va vazifalari aniq belgilab berilgan. U ta’lim-tarbiya uslublarini mukammal egallagan, siyosiy ongi, dunyoqarashi keng, yuksak ma’naviy fazilatlar sohibi, tadbirkor, kamida bitta xorijiy tilni biladigan pedagoglar orasidan tayinlanadi. Maktabgacha ta’lim tashkiloti uslubchilarining lavozim vazifalari quyidagicha: - maktabgacha ta’lim tashkilotida metodik faoliyatga rahbarlik qilish; - metodist o‘z faoliyati davomida O‘zbekiston Respublikasining “Maktabgacha ta’lim va tarbiya to‘g‘risida” va “Ta’lim to‘g‘risida”gi qonunlari, O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining Farmoni, qarori va farmoyishlari, Vazirlar Mahkamasining qarori va farmoyishlari, hamdata’limga oid boshqa amaldagi huquqiy- me’yoriy hujjatlar, Maktabgacha ta’limi vazirligi hamda uning hududiy boshqaruv
•
organlari,
bo‘ysunuviga
qarab
Qoraqalpog‘istonRespublikasi
Vazirlar
Kengashi
Raisi,
Toshkent shahar va viloyatlar hokimlari (keyingi o‘rinlarda mahalliy davlat hokimiyati
organlari” deb yuritiladi)ning qarorlari va boshqa hujjatlarda maktabgacha ta’lim tashkiloti
(keyingi o‘rinlarda tashkilot deb yuritiladi)ga berilgan tegishli topshiriqlar ijrosini to‘liq
bajarilishini ta’minlash; -metodist o‘z faoliyati davomida O‘zbekiston Respublikasining
“Maktabgacha ta’lim va tarbiya to‘g‘risida” 2019 yil 16 dekabrdagi O‘RQ-595-son va “Ta’lim
to‘g‘risida”gi 2020 yil 23 sentabrdagi O‘RQ-637-son qonunlari, O‘zbekiston Respublikasi
Prezidentining
Farmoni,
qarori
va
farmoyishlari,
Vazirlar
Mahkamasining
qarori
va
farmoyishlari hamda ta’limga oid boshqa amaldagi huquqiy-me’yoriy hujjatlar, Maktabgacha
ta’limi
vazirligi
hamda
uning
hududiy
boshqaruv
organlari,
bo‘ysunuviga
qarab
Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi Raisi, Toshkent shahar va viloyatlar
hokimlari (keyingi o‘rinlarda mahalliy davlat hokimiyati organlari” deb yuritiladi)ning
qarorlari va boshqa hujjatlarda maktabgacha ta’lim tashkiloti (keyingi o‘rinlarda tashkilot deb
yuritiladi)ga berilgan
Logotip
• organlari, bo‘ysunuviga qarab Qoraqalpog‘istonRespublikasi Vazirlar Kengashi Raisi, Toshkent shahar va viloyatlar hokimlari (keyingi o‘rinlarda mahalliy davlat hokimiyati organlari” deb yuritiladi)ning qarorlari va boshqa hujjatlarda maktabgacha ta’lim tashkiloti (keyingi o‘rinlarda tashkilot deb yuritiladi)ga berilgan tegishli topshiriqlar ijrosini to‘liq bajarilishini ta’minlash; -metodist o‘z faoliyati davomida O‘zbekiston Respublikasining “Maktabgacha ta’lim va tarbiya to‘g‘risida” 2019 yil 16 dekabrdagi O‘RQ-595-son va “Ta’lim to‘g‘risida”gi 2020 yil 23 sentabrdagi O‘RQ-637-son qonunlari, O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining Farmoni, qarori va farmoyishlari, Vazirlar Mahkamasining qarori va farmoyishlari hamda ta’limga oid boshqa amaldagi huquqiy-me’yoriy hujjatlar, Maktabgacha ta’limi vazirligi hamda uning hududiy boshqaruv organlari, bo‘ysunuviga qarab Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi Raisi, Toshkent shahar va viloyatlar hokimlari (keyingi o‘rinlarda mahalliy davlat hokimiyati organlari” deb yuritiladi)ning qarorlari va boshqa hujjatlarda maktabgacha ta’lim tashkiloti (keyingi o‘rinlarda tashkilot deb yuritiladi)ga berilgan
• tegishli
topshiriqlar
ijrosini
to‘liq
bajarilishini
ta’minlash;
–
maktabgacha ta’lim sohasiga oid normativ-hujjatlarni amaliyotga
to‘laqonli tatbiq etish; –tashkilotning o‘quv-metodik faoliyatini
samarali tashkil etish; –bolalarni har tomonlama intellektual,
ma’naviy-estetik va jismoniy rivojlantiruvchi zamonaviy ta’lim
dasturlari va texnologiyalarini ta’lim-tarbiya jarayoniga joriy etish,
ularning
maktabga
tayyorgarlik
darajasini
tubdan
oshirish
yuzasidan
pedagog
kadrlar
bilan
ishlash,
ularga
metodik
maslahatlar berib borish; –tashkilotning yillik va istiqbol ish rejalari
loyihalarini ishlab chiqish va tashkilot rahbariyatiga kiritish; –
tashkilot pedagog xodimlarining ish rejalari, o‘quv-mavzu rejalari
hamda mashg‘ulotlarga tayyorgarlik holatlarini ko‘rish;
Logotip
• tegishli topshiriqlar ijrosini to‘liq bajarilishini ta’minlash; – maktabgacha ta’lim sohasiga oid normativ-hujjatlarni amaliyotga to‘laqonli tatbiq etish; –tashkilotning o‘quv-metodik faoliyatini samarali tashkil etish; –bolalarni har tomonlama intellektual, ma’naviy-estetik va jismoniy rivojlantiruvchi zamonaviy ta’lim dasturlari va texnologiyalarini ta’lim-tarbiya jarayoniga joriy etish, ularning maktabga tayyorgarlik darajasini tubdan oshirish yuzasidan pedagog kadrlar bilan ishlash, ularga metodik maslahatlar berib borish; –tashkilotning yillik va istiqbol ish rejalari loyihalarini ishlab chiqish va tashkilot rahbariyatiga kiritish; – tashkilot pedagog xodimlarining ish rejalari, o‘quv-mavzu rejalari hamda mashg‘ulotlarga tayyorgarlik holatlarini ko‘rish;
•
–tashkilotda tarbiyalanuvchilarning intellektual, axloqiy, estetik va jismoniy jihatdan rivojlanishini kuzatish,
baholashga doir ma’lumotlarni umumlashtirish, tahlil qilish va
•
natijasiga ko‘ra aniqlangan bo‘shliqlarni to‘ldirish yuzasidan zarur chora tadbirlar belgilash; –ta’lim-tarbiya
sifatini
yaxshilash,
bolalarni
maktabgacha
ta’limga
tayyorlashdagi
dolzarb
masalalarni
pedagogik
kengashning muhokamasiga kiritish va unda pedagogik kengash a’zolarining faol ishtirokini ta’minlash,
kiritilgan masalalarni chuqur o‘rganish, natijalari bo‘yicha sifatli, tahliliy, tanqidiy ma’lumotlar tayyorlash,
qabul qilingan qaror va buyruqlarning sifatli va o‘z vaqtida bajarilishini tashkil etish hamda ta’minlash; –
tashkilotning yillik ish rejasida belgilangan vazifalarini tegishliligi bo‘yicha sifatli va samarali o‘z vaqtida
bajarilishini ta’minlash, pedagogik jamoaga ta’limdagi yangiliklarni yetkazish bo‘yicha nazariy, amaliy
seminar mashg‘ulotlarini tashkil etish; –tashkilotdagi guruh xonalarini bolalar yoshiga mos ravishda
jihozlash yuzasidan tegishli maslahatlar berish; –ta’lim-tarbiya jarayonida bolalarda umumiy asosiy
kompetensiyalar va rivojlanish sohalari kompetensiyalarini shakllantirish uchun zarur chora-tadbirlarni
amalga oshirish; –axborot va pedagogik texnologiyalarni, jumladan masofaviy o‘qitish usullarini tashkil etish
ishlarini qo‘llash va takomillashtirishni ta’minlash; –tashkilot pedagog xodimlari o‘rtasida sog‘lom raqobatli
muhitni yaratish maqsadida ko‘riktanlovlar, tadbirlar, sport musobaqalari, o‘quv va amaliy seminarlar tashkil
etish va o‘tkazish; –tarbiyalanuvchilar va ota-onalarni qiziqishini orttirish uchun turli sport musobaqalari,
bayram ertaliklari, ochiq mashg‘ulotlar, ko‘rik-tanlovlar o‘tkazilishini tashkil etish; –tashkilot xodimlariga
vakolati doirasida topshiriqlar berish va ularning bajarilishini nazorat qilish, xodimlarning kasbiy mahorati
va metodik salohiyatini oshirish ishlarini tashkil etish;
Logotip
• –tashkilotda tarbiyalanuvchilarning intellektual, axloqiy, estetik va jismoniy jihatdan rivojlanishini kuzatish, baholashga doir ma’lumotlarni umumlashtirish, tahlil qilish va • natijasiga ko‘ra aniqlangan bo‘shliqlarni to‘ldirish yuzasidan zarur chora tadbirlar belgilash; –ta’lim-tarbiya sifatini yaxshilash, bolalarni maktabgacha ta’limga tayyorlashdagi dolzarb masalalarni pedagogik kengashning muhokamasiga kiritish va unda pedagogik kengash a’zolarining faol ishtirokini ta’minlash, kiritilgan masalalarni chuqur o‘rganish, natijalari bo‘yicha sifatli, tahliliy, tanqidiy ma’lumotlar tayyorlash, qabul qilingan qaror va buyruqlarning sifatli va o‘z vaqtida bajarilishini tashkil etish hamda ta’minlash; – tashkilotning yillik ish rejasida belgilangan vazifalarini tegishliligi bo‘yicha sifatli va samarali o‘z vaqtida bajarilishini ta’minlash, pedagogik jamoaga ta’limdagi yangiliklarni yetkazish bo‘yicha nazariy, amaliy seminar mashg‘ulotlarini tashkil etish; –tashkilotdagi guruh xonalarini bolalar yoshiga mos ravishda jihozlash yuzasidan tegishli maslahatlar berish; –ta’lim-tarbiya jarayonida bolalarda umumiy asosiy kompetensiyalar va rivojlanish sohalari kompetensiyalarini shakllantirish uchun zarur chora-tadbirlarni amalga oshirish; –axborot va pedagogik texnologiyalarni, jumladan masofaviy o‘qitish usullarini tashkil etish ishlarini qo‘llash va takomillashtirishni ta’minlash; –tashkilot pedagog xodimlari o‘rtasida sog‘lom raqobatli muhitni yaratish maqsadida ko‘riktanlovlar, tadbirlar, sport musobaqalari, o‘quv va amaliy seminarlar tashkil etish va o‘tkazish; –tarbiyalanuvchilar va ota-onalarni qiziqishini orttirish uchun turli sport musobaqalari, bayram ertaliklari, ochiq mashg‘ulotlar, ko‘rik-tanlovlar o‘tkazilishini tashkil etish; –tashkilot xodimlariga vakolati doirasida topshiriqlar berish va ularning bajarilishini nazorat qilish, xodimlarning kasbiy mahorati va metodik salohiyatini oshirish ishlarini tashkil etish;
1.2Respublikamizda uslubchi faoliyatining 
huquqiy asoslari
• Maktabgacha ta’lim tashkiloti nizomida uslubchining huquq va
vazifalari aniq belgilab berilgan. U ta’lim-tarbiya uslublarini
mukammal egallagan, siyosiy ongi, dunyoqarashi keng, yuksak
ma’naviy fazilatlar sohibi, tadbirkor, kamida bitta xorijiy tilni
biladigan pedagoglar orasidan tayinlanadi. Maktabgacha ta’lim
tashkiloti uslubchi zimmasiga quyidagi vazifalar yuklatiladi:-
tashkilotdagi
ta’lim-tarbiya
ishlariga
metodik
rahbarlikni
amalga
oshiradi;
Logotip
1.2Respublikamizda uslubchi faoliyatining huquqiy asoslari • Maktabgacha ta’lim tashkiloti nizomida uslubchining huquq va vazifalari aniq belgilab berilgan. U ta’lim-tarbiya uslublarini mukammal egallagan, siyosiy ongi, dunyoqarashi keng, yuksak ma’naviy fazilatlar sohibi, tadbirkor, kamida bitta xorijiy tilni biladigan pedagoglar orasidan tayinlanadi. Maktabgacha ta’lim tashkiloti uslubchi zimmasiga quyidagi vazifalar yuklatiladi:- tashkilotdagi ta’lim-tarbiya ishlariga metodik rahbarlikni amalga oshiradi;
• -
«Ilk
qadam»
o’quv
dasturining
bajarilishini
ta’minlaydi
va
nazorat
etadi,
ta’lim-tarbiya
ishlarining
to’g’ri
tashkil
etilishi
uchun
javob
beradi;-
ilg’or
pedagogik
tajribani
o’rganish,
umumlashtirish
va
ommalashtirishga
mas’uldir;-
Pedagogik kengashda ko’rib chiqish uchun zarur
materiallarni
tayyorlaydi;Tashkilotdagi
metodik
kabinetning
ishini
tashkil
qiladi;
bolalarning
yoshlariga
muvofiq
pedagogik
qo’llanmalar
va
o’yinchoqlarni tanlaydi;
Logotip
• - «Ilk qadam» o’quv dasturining bajarilishini ta’minlaydi va nazorat etadi, ta’lim-tarbiya ishlarining to’g’ri tashkil etilishi uchun javob beradi;- ilg’or pedagogik tajribani o’rganish, umumlashtirish va ommalashtirishga mas’uldir;- Pedagogik kengashda ko’rib chiqish uchun zarur materiallarni tayyorlaydi;Tashkilotdagi metodik kabinetning ishini tashkil qiladi; bolalarning yoshlariga muvofiq pedagogik qo’llanmalar va o’yinchoqlarni tanlaydi;
• -ota-onalar o’rtasida pedagogik bilimlarni targ’ib etish, 
turli guruh tarbiyachilari, shuningdek maktabgacha ta’lim 
tashkiloti va umumta’lim maktablari o’rtasidagi o’zaro 
munosabatlarda uzviylikni ta’minlashga yo’naltirilgan 
ishlarni tashkil etadi.
Uslubchi hamkasblarining hurmatini qozonish va ularga 
o’z vazifalarini muvaffaqiyatli bajarishlarida yordam 
berish uchun muayyan rahbarlik salohiyatiga ham ega 
bo’lishi lozim.
Logotip
• -ota-onalar o’rtasida pedagogik bilimlarni targ’ib etish, turli guruh tarbiyachilari, shuningdek maktabgacha ta’lim tashkiloti va umumta’lim maktablari o’rtasidagi o’zaro munosabatlarda uzviylikni ta’minlashga yo’naltirilgan ishlarni tashkil etadi. Uslubchi hamkasblarining hurmatini qozonish va ularga o’z vazifalarini muvaffaqiyatli bajarishlarida yordam berish uchun muayyan rahbarlik salohiyatiga ham ega bo’lishi lozim.
2.
BOB  MAKTABGACHA TA’LIM TASHKILOTLARIDA USLUBCHI 
FAOLIYATINING O’ZIGA HOS XUSUSIYATLARI
2.1 Uslubchining liderlik va rahbarlik xususiyatlari
•
Maktabgacha ta`lim tashkiloti uslubchisi, uning huquqi, vazifalari va
unga qo’yilgan talablar. Ta`lim to’g’risidagi qonunning «Ta`lim tizimi
boshqarish» nomli 4 bo’limi, 25 moddasida shunday deyiladi: Ta`lim
soxasida yagona davlat tizimini amalga oshirish Davlat boshqaruv
organlariga rahbarlik qilish ta`limni rivojlantiruvchi dasturlarni ishlab
chiqish va amalga oshirish har bir rahbarning bosh vazifalaridan biridir.
Maktabgacha ta`lim to’g’risidagi Nizomda ham maktabgacha ta`lim
tashkilotlarini boshqarish va kadrlar tayyorlash ishlarini amalga oshirish,
rahbarning huquq doirasi kafolatlari belgilab berilgan.
Logotip
2. BOB MAKTABGACHA TA’LIM TASHKILOTLARIDA USLUBCHI FAOLIYATINING O’ZIGA HOS XUSUSIYATLARI 2.1 Uslubchining liderlik va rahbarlik xususiyatlari • Maktabgacha ta`lim tashkiloti uslubchisi, uning huquqi, vazifalari va unga qo’yilgan talablar. Ta`lim to’g’risidagi qonunning «Ta`lim tizimi boshqarish» nomli 4 bo’limi, 25 moddasida shunday deyiladi: Ta`lim soxasida yagona davlat tizimini amalga oshirish Davlat boshqaruv organlariga rahbarlik qilish ta`limni rivojlantiruvchi dasturlarni ishlab chiqish va amalga oshirish har bir rahbarning bosh vazifalaridan biridir. Maktabgacha ta`lim to’g’risidagi Nizomda ham maktabgacha ta`lim tashkilotlarini boshqarish va kadrlar tayyorlash ishlarini amalga oshirish, rahbarning huquq doirasi kafolatlari belgilab berilgan.
•
Maktabgacha ta`lim tashkiloti ustavida har bir bolalar tashkiloti tomonidan
qabul qilingan ustaviga binoan uslubchining ish jarayonida huquq va
vazifalari aniqlab belgilab beriladi, ya`ni uslubchi, birinchidan, oliy yoki
o’rta
maxsus
ma`lumotiga
bo’lgan
etakchi
metodik
jihatdan
kuchli
ma`naviy, siyosiy ongi, dunyoqarashi keng tadbirkor, kamida bitta xorijiy
tilni biluvchi pedagoglardan tayinlanadi. Shuningdek, uslubchi quyidagilarni
bilishi lozim: maktabgacha bolalar tashkilotidagi ta`lim - tarbiyaviy ishga
metodik rahbarlikni amalga oshiradi; Dasturining bajarilishini ta`minlaydi
va nazorat qiladi, ta`lim - tarbiyaviy ishning to’g’ri uyushtirilishi uchun
javobgar; ilg’or pedagogik tajribani o’rganadi, umumlashtiradi va tarqatadi,
pedagogik kengashda ko’rib chiqish uchun zarur materiallarni tayyorlaydi;
Logotip
• Maktabgacha ta`lim tashkiloti ustavida har bir bolalar tashkiloti tomonidan qabul qilingan ustaviga binoan uslubchining ish jarayonida huquq va vazifalari aniqlab belgilab beriladi, ya`ni uslubchi, birinchidan, oliy yoki o’rta maxsus ma`lumotiga bo’lgan etakchi metodik jihatdan kuchli ma`naviy, siyosiy ongi, dunyoqarashi keng tadbirkor, kamida bitta xorijiy tilni biluvchi pedagoglardan tayinlanadi. Shuningdek, uslubchi quyidagilarni bilishi lozim: maktabgacha bolalar tashkilotidagi ta`lim - tarbiyaviy ishga metodik rahbarlikni amalga oshiradi; Dasturining bajarilishini ta`minlaydi va nazorat qiladi, ta`lim - tarbiyaviy ishning to’g’ri uyushtirilishi uchun javobgar; ilg’or pedagogik tajribani o’rganadi, umumlashtiradi va tarqatadi, pedagogik kengashda ko’rib chiqish uchun zarur materiallarni tayyorlaydi;