MOLIYA ORGANLARI, G‘AZNACHILIK VA UNING HUDUDIY BO‘LINMALARIDA BUXGALTERIYA HISOBINI TASHKIL ETISHNING USLYBIY ASOSLARI
Yuklangan vaqt
2025-02-25
Yuklab olishlar soni
2
Sahifalar soni
15
Faytl hajmi
46,6 KB
MOLIYA ORGANLARI, G‘AZNACHILIK VA UNING HUDUDIY
BO‘LINMALARIDA BUXGALTERIYA HISOBINI TASHKIL ETISHNING
USLYBIY ASOSLARI
REJA:
1. Moliya organlari, G’aznachilik va uning hududiy bo’linmalarida davlat maqsadli
jamg’armalari buxgalteriya hisobini tashkil etishning uslubiy asoslari.
2. Moliya organlari, G’aznachilik va uning hududiy bo’linmalari, davlat maqsadli
jamg’armalari buxgalteriya hisobida qo’llaniladigan buxgalteriya xujjatlari.
3. Moliya organlari, G’aznachilik va uning hududiy bo’linmalarida davlat maqsadli
jamg’armalari buxgalteriya hisobida qo’llaniladigan hisobvaraqlar.
4. Moliya organlari, G’aznachilik va uning hududiy bo’linmalarida davlat maqsadli
jamg’armalari, buxgalteriya hisobi registrlari va ularga yozuvlar qilish tartibi.
5. Moliya organi, G’aznachilik va uning hududiy bo’linmalari bosh hisobchisining
majburiyatlari, huquqlari va javobgarligi.
6.
Moliya organlari, G’aznachilik va uning hududiy bo’linmalarida hamda
davlat maqsadli jamg’armalari byudjetlarining ijrosi bo’yicha byudjet
hisobining axborot tizimlari va ulardan foydalanish.
7.
Davlat byudjeti ijrosi bo’yicha byudjet hisobini tashkil etishning xorij
tajribasi.
1. Moliya organlari, G’aznachilik va uning hududiy bo’linmalarida
buxgalteriya hisobini tashkil etishning uslubiy asoslari.
Davlat byudjeti ijrosi bo’yicha O’zbekiston Respublikasining "Byudjet tizimi
to’g’risida" va "Buxgalteriya hisobi to’g’risida"gi qonunlariga, “Qoraqalpog’iston
Respublikasi, viloyatlar va Toshkent shahri byudjeti ijrosining moliya organlarida
buxgalteriya hisobi bo’yicha yo’riqnoma”, G’aznachilik va uning hududiy bo’limlarida
davlat byudjeti kassa ijrosi .O’zbekiston Respublikasi Moliya vazirligining 2013 yil 2
dekabrdagi 157-sonli buyrug’i bilan tasdiqlangan “O’zbekiston Respublikasi Davlat
byudjeti g’azna ijrosi byudjet hisobi to’g’risida yo’riqnoma” ga asosan buxgalteriya
hisobi yuritilmoqda va boshqa tegishli qonuniy hujjatlarga asosan O’zbekiston
Respublikasi
Moliya
vazirligi,
O’zbekiston
Respublikasi
Moliya
vazirligi
G’aznachiligi va uning hududiy bo’linmalari Qaroqalpog’iston Respublikasi moliya
vazirligi, viloyatlar va Toshkent shahar moliya boshqarmalari, shahar va tuman moliya
bo’limlari buxgalteriya hisobini yuritadi. Hozirda byudjet ijrosi hisobi kassa usuliga
asoslangani sababli, Moliya organlari, shuningdek, G’aznachiligi va uning hududiy
bo’linmalari buxgalteriya hisobi va hisobotlarini yagona “G’azna dasturi”da
yuritmoqda. Moliya organlari, shuningdek G’aznachiligi va uning hududiy
bo’linmalari bosh buxgalterlari o’z ishlarida (faoliyatlarida) O’zbekiston Respublikasi
Davlat byudjetini ijro etish qoidalarini tartibga soluvchi amaldagi me’yoriy-huquqiy
hujjatlarga tayanadilar.
Moliya organlarida, G’aznachilik va uning hududiy bo’linmalarida buxgalteriya
hisobini yuritishdan maqsad davlat byudjeti ijrosi jarayoni bo’yicha buxgalteriya
axborotlarini shakllantirishdan iboratdir.
Moliya organlarida G’aznachilik va uning hududiy bo’linmalarida
buxgalteriya hisobining vazifalari quyidagilardan iborat:
1. Davlat byudjeti g’azna ijrosi jarayoni muomalalarini buxgalteriya hujjatlarida aks
ettirish;
2. Buxgalteriya hisobvaraqlarida byudjet mablag’larini holati va harakatini aks ettirish;
3. Davlat byudjeti ijrosi natijalarini aniqlash;
4. Davlat byudjeti ijrosi bo’yicha oylik, choraklik va yillik buxgalteriya hisobotlarini tuzish,
taqdim etish va boshqalar.
Byudjetlarning g’azna ijrosi bo’yicha operatsiyalarni buxgalteriya hisobini yuritish uchun
operatsiyalar amalga oshirilganligini belgilovchi hujjatlar va ularni o’tkazishga doir
farmoyishlar kabi birlamchi hisob hujjatlari asos bo’ladi.
Birlamchi hisob hujjatlar byudjetlarning g’a zna ijrosi bo’yicha operatsiyalar amalga
oshirilgan paytda yoki ular amalga oshirilgandan so’ng tuziladi.
Byudjetlarning g’azna ijrosi bo’yicha hisobot davriga doir operatsiyalarni amalga
oshirilganligini tasdiqlovchi hujjatlar olinmagan bo’lsa, ular buxgalteriya hisobida tegishli
birlamchi hujjatlarni rasmiylashtirish orqali aks ettiriladi.
Bunda, o’tgan yilga doir byudjetning g’azna ijrosi amalga oshiriladigan moliya yiliga
qo’shimcha davrda byudjetlarning g’azna ijrosi bo’yicha amalga oshirilgan operatsiyalarning
hisobi, belgilangan tartibda aks ettirilgan, qo’shimcha davr mobaynida tuzilgan birlamchi
hisob hujjatlari asosida, o’tgan yilning byudjetlarning g’azna ijrosi buxgalteriya hisobida
amalga oshiriladi.
2. Moliya organlari, G’aznachilik va uning hududiy bo’linmalari
buxgalteriya hisobida qo’llaniladigan buxgalteriya hujjatlari.
Byudjetlarning g’azna ijrosi buxgalteriya hisobini amalga oshirish uchun g’aznachilik
bo’linmalarining birlamchi hujjatlarga va hisobga olish registrlariga imzo qo’yish huquqiga
ega xodimlari tomonidan imzolangan birlamchi hujjatlar rasmiylashtiriladi.
Birlamchi hisob hujjatlarida ma’sul shaxslarning imzolari bo’lmasa, ular haqiqiy
hisoblanmaydi. Byudjetlarning g’azna ijrosi bo’yicha operatsiyalarni buxgalteriya yozuvi
uchun quyidagi belgilangan tartibda rasmiylashtirilganlar asos bo’lib xizmat qiladi:
G’aznachilik bo’linmalarining g’azna hisobvaraqlaridan, ushbu hisobvaraqlardan pul
mablag’larining (o’tkazish va qabul qilish) harakatini tasdiqlovchi xizmat ko’rsatuvchi
banklarning tegishli belgilari qo’yilgan to’lov topshiriqnomalari va boshqa to’lov hujjatlari
(elektron yoki qog’oz holatidagi) ilova qilingan bank ko’chirmalari;
G’aznachilik bo’linmalari maxsus hisobvaraqlaridan byudjet mablag’lari hisobiga ish
haqi va unga tenglashtirilgan to’lovlarni amalga oshirish, shuningdek byudjetdan mablag’
oluvchilarning ma’lum maqsadlar uchun byudjetdan tashqari mablag’lari hisobidan naqd pul
mablag’lari to’lovi bo’yicha shu hisobvaraqlardan pul mablag’larining (o’tkazish va qayta
tushirish) harakatini tasdiqlovchi xizmat ko’rsatuvchi banklarning tegishli belgilari qo’yilgan
to’lov topshiriqnomalari va boshqa to’lov hujjatlari (elektron yoki qog’oz ko’rinishida) ilova
qilingan bank ko’chirmalari;
Davlat byudjeti, jamg’armalar byudjeti, bojxona organlari g’azna depozit schyoti,
shuningdek, byudjetdan mablag’ oluvchilarning byudjetdan tashqari boshqa mablag’lari
hisobini yuritishda ishlatiladigan boshqa hujjatlar.
Birlamchi hisob hujjatlarini tuzgan va imzolagan shaxslar, ushbu hujjatlarni o’z ichiga
olgan ma’lumotlarning o’z vaqtida tuzilishi, to’g’riligi va haqqoniyligi, shuningdek, ularni
buxgalteriya hisobotida aks ettirilishi uchun belgilangan muddatlarda etkazilishi uchun
javobgardirlar.
Birlamchi va boshqa hisob hujjatlariga, operatsiyalar qatnashchilari tomonidan
tasdiqlanmagan o’zgartirish kiritishga yo’l qo’yilmaydi. Bank va kassa hujjatlarini
o’zgartirish va bo’yashga yo’l qo’yilmaydi.
Har bir ish kuni tugashi bilan respublika byudjeti ijrosi bo’yicha, mahalliy byudjet
ijrosi bo’yicha, jamg’armalar byudjeti, byudjetdan mablag’ oluvchilarning byudjetdan
tashqari boshqa mablag’lari, shuningdek bojxona organlari g’azna depozit schyoti
mablag’lari operatsiyalari barcha birlamchi va hisob hujjatlari g’aznachilik
bo’linmalari buxgalteriya hisobi хodimlari tomonidan ularning kelib tushishi bo’yicha
taxlanadi va broshyuralanadi.
Byudjetlarning g’azna ijrosi bo’yicha operatsiyalarning buxgalteriya hisobi registrlari
ikkiyoqlama yozuv qoidalariga muvofiq tasdiqlangan blankalar (shakllar), jurnallar,
kitoblarni o’zida ifodalaydi
Byudjetlarning ijrosi bo’yicha operatsiyalarning buxgalteriya hisobi quyidagi
hisobga olish registrlarida yuritiladi:
a) "Bosh jurnal" daftari;
b) byudjet mablag’lari kassa xarajatlari kitobi, jamg’arma mablag’lari
taqsimlovchilari kassa xarajatlari kitobi, byudjetdan tashqari Pensiya jamg’armasi
mablag’lari tushumi va sarflanishi hisob kitobi, bojxona organlari g’azna depozit
schyotiga mablag’lar tushumi va sarflanishi hisob kitobi, byudjetdan mablag’
oluvchilarning boshqa byudjetdan tashqari mablag’lari tushumi va sarflanishi hisob
kitobi;
v) byudjetlar bilan hisoblashuvlar kitobi, byudjetlar va jamg’armalar bilan
hisoblashuvlar, shuningdek jamg’armalar bilan ssudalar bo’yicha hisoblashuvlar
kitobi;
g) boshqa byudjetlar bilan hisob-kitoblar kitobi;
d) byudjet mablag’lari daromadlari va tushumlari hisobi kitobi, jamg’armalar
mablag’lari daromadlari va tushumlari hisob kitobi.
Bunda, byudjetlarning g’azna ijrosi buxgalteriya hisobi registrlari bo’yicha
operatsiyalar elektron shaklda yuritiladi. Davlat byudjeti, jamg’armalar byudjeti,
bojxona organlari g’azna depozit schyoti, shuningdek byudjetdan mablag’ oluvchilarning
byudjetdan tashqari boshqa mablag’lari bo’yicha amalga oshirilgan kassa xarajatlari
to’g’risidagi ma’lumot Davlat byudjetining g’azna ijrosi dasturiy majmuida kunlik asosida
va hisobot oyi, choragi va yilining o’sib boruvchi yakuni bilan bank ko’chirmalaridan
olingan va tegishli g’azna hisobvaraqlariga (operatsiya amalga oshirilgan kunning ertangi
bank kunidan kechiktirmasdan) kelib tushgan va ko’chirilgan mablag’lar to’lov hujjatlari
ma’lumotlari asosida aks ettiriladi.
3. Moliya organlari, G’aznachilik va uning hududiy bo’linmalarida
buxgalteriya hisobida qo’llaniladigan hisobvaraqlar va buxgalteriya
balansining tuzilishi.
Hisobga olinadigan
ob’ektlarning iqtisodiy
mazmuni bo’yicha
Passiv
schyotlar
Aktiv
schyotlar
Hisobga olinadigan
ob’ektlarning nomlanishi
bo’yicha
Davlat byudjeti, DMJ,
boshqa byudjetdan
tashqari
jamg’armalar,
boshqa mablag’lari
Xarajatlar
Pul mablag’lari
Ob’ektlarni hisobda
aks ettirish usuli
bo’yicha
Analitik
schyotlar
Sintetik
schyotlar
Buxgalteriya schyotlarining
tasnifi
1 –Chizma. Moliya organlarida, G’aznachilik va uning hududiy
bo’linmalarida qo’llaniladigan buxgalteriya schyotlari tasnifi.
Moliya organlarida shuningdek G’aznachilik va uning hududiy bo’linmalarida Davlat
byudjeti, jamg’armalar byudjeti, bojxona organlari g’azna depozit schyoti shuningdek
byudjetdan mablag’ oluvchilarning byudjetdan tashqari boshqa mablag’lari bo’yicha
amalga oshirilgan kassa xarajatlari buxgalteriya hisobi schyotlar rejasida kassa metodi
asosida yuritiladi.
Moliya organlarining Davlat byudjeti ijrosi bo’yicha buxgalteriya balansi
quyidagi bo’limlardan iboratdir (2-jadval).
2 - jadval
Davlat byudjeti ijrosi bo’yicha buxgalteriya balansi
AKTIV
PASSIV
Bo’lim
Bo’lim
I
Pul mablag’lari
I
Daromadlar
II
Xarajatlar
II
Olingan ssudalar
III
Berilgan ssudalar
III
Hisoblashuvlar
IV
Hisoblashuvlar
IV
Olingan mablag’lar
V
Berilgan mablag’lar
V
Natijalar
BALANS
BALANS
4. Moliya organlari, G’aznachilik va uning hududiy bo’linmalarida
buxgalteriya hisobi registrlari va ularga yozuvlar qilish tartibi
Muomalalar "Bosh jurnal"ga, analitik (tahliliy) hisob daftarlariga memorial
orderlar va ularga ilova qilingan hujjatlarga hujjatlar asosida yoziladi. Moliya organlari
shuningdek G’aznachilik va uning hududiy bo’linmalari buxgalteriya bo’limida
byudjet ijrosiga oid dastlabki hujjatlar asosida yig’ma hujjatlar tuziladi va buxgalteriya
yozuvlarida aks ettirilib memorial order va tegishli buxgalteriya kitoblari
rasmiylashtiriladi, shuningdek memorial orderlardagi yozuvlar Bosh daftarga
o’tkaziladi.
Oyning ohirida buxgalteriya yozuvlarining to’g’riligi ustidan nazorat qilish
uchun tahliliy hisob daftarida ko’rsatilgan debet va kredit bo’yicha aylanmalar
yig’indilari va qoldiqlar “Bosh jurnal” daftarining sintetik hisobvaraqlaridagi
aylanmalar yig’indilari va qoldiqlar bilan solishtiriladi.
Buxgalteriya balansini tuzish uchun asos bo’lib, Bosh jurnal daftaridagi
chiqarilgan qoldiq summalari olinadi.
Joriy yil bo’yicha byudjet ijrosining buxgalteriya hisobi yozuvlarida topilgan
xatolar quyidagi tartibda to’g’rilanadi:
a) mazkur hisobot davrida buxgalteriya balansi taqdim qilingunga qadar
aniqlangan, memorial order ma’lumotlarini o’zgartirishni talab qilinmaydigan xato
noto’g’ri summalar va matnni ustidan, o’qib bo’ladigan darajada ingichka chiziq
tortish, kerak bo’lgan paytda chizilganlar ustiga to’g’ri summalarni va yangi matnni
yozish orqali to’g’rilanadi. Har bir tuzatish bosh buxgalterning imzosi bilan
tasdiqlanadi;
b) buxgalteriya balansini taqdim qilingunga qadar, memorial orderdagi hato
natijasida topilgan hato yozuv, uning xarakteriga muvofiq qo’shimcha memorial order
tuzish orqali yoki "Qizil storno" usuli bilan tuzatiladi. Balans taqdim qilingandan so’ng
hisobot davri buxgalteriya hisobi yozuvlaridagi topilgan hatolar ham xuddi shu tarzda
tuzatiladi. Xatolar "Qizil storno" usuli bilan tuzatilganda quyidagi buxgalteriya
yozuvlari amalga oshiriladi: xato yozuv qilib qizil siyohda qaytadan yozilib, to’g’risi
esa - qora (ko’k, siyoh rang) siyohda yoziladi. Jami summalarni hisoblashda qizil
siyohda yozilgan summalar qora (ko’k, siyoh rang) siyohda yozilgan summalar
yig’indisidan ayiriladi. Hatolarni tuzatish bo’yicha qo’shimcha buxgalteriya yozuvlari,
shuningdek "Qizil storno" usuli bilan xato tuzatishlar, odatdagi rekvizitlar bilan bir
qatorda memorial orderlar bilan rasmiylashtirilib, tuzatish kiritilgan memorial
orderning tuzilgan sanasi va raqamiga asosan tuzilganligi ta’kidlab o’tiladi.
Hisobot yili tugashi bilan va yakuniy balans tuzilishidan oldin buxgalteriya hisobi
daftarlarida har bir sintetik va analitik (tahliliy) hisobvaraqlar bo’yicha aylanmalar
yig’indisi hisoblanib, ushbu hisobvaraqlar bo’yicha qoldiqlar chiqariladi.
Yangi hisobot yilida sintetik va analitik hisobvaraqlar bo’yicha buxgalteriya
registrlarida yilning boshiga mavjud bo’lgan qoldiqlar yakuniy balans va o’tgan yilning
hisob registrlaridagi yozuvlarga to’liq mos kelgan holda yoziladi. Buxgalteriya balansi
Davlat byudjeti ijrosi jarayonida byudjet mablag’lari va ularni manbaalari holatini aks
ettirib beradi.
5. Moliya organi, G’aznachilik va uning hududiy bo’linmalari bosh
hisobchisining majburiyatlari, huquqlari va javobgarligi.
Bosh hisobchi boshchilik qiladigan moliya organi, G’aznachilik va uning hududiy
bo’linmalari buxgalteriyasi mustaqil tarkibiy bo’linma hisoblanadi.
Moliya organlari, G’aznachilik va uning hududiy bo’linmalarining bosh
buxgalterlari o’z ishlarida (faoliyatlarida) O’zbekiston Respublikasi Davlat byudjetini
ijro etish qoidalarini tartibga soluvchi amaldagi me’yoriy-huquqiy hujjatlarga
tayanadilar.
Bosh hisobchi buxgalteriya hodimlari uchun xizmat vazifalarini har bir hodim
uchun alohida belgilaydi. Buxgalteriyada hizmat vazifalari funktsional belgilarga qarab
taqsimlanadi, ya’ni hodimlarning har bir guruhiga yoki alohida bir xodimga ishning
hajmiga qarab, ma’lum bir soha biriktiriladi.
Moliya organi, G’aznachilik va uning hududiy bo’linmalari bosh hisobchisi
lavozimga tayinlanishida va undan ozod etilishida belgilangan tartibda moliya organi
rahbarining buyrug’iga muvofiq tuzilgan komissiya tomonidan qabul qilish – topshirish
kunida hisob, hisobot va arxiv hujjatlarining holatini ko’rsatgan holda buxgalteriya
ishlarini qabul qilish–topshirish to’g’risidagi dalolatnoma tuziladi.
Hududiy moliya organlari, G’aznachilik bo’linmalarida ishlarni topshirish va qabul
qilish yuqori moliya organi, G’aznachilikning bosh buxgalteri ishtirokida amalga
oshiriladi.
Quyida misol tariqasida buxgalteriya ishlarini qabul qilish–topshirish to’g’risidagi
dalolatnomani namunaviy ko’rinishini keltiramiz:
Moliya organi, G’aznachilik va uning hududiy bo’linmalari bosh buxgalterining
asosiy vazifalari quyidagilardan iborat:
- buxgalteriya hisobini byudjet hisobiga oid normativ-huquqiy hujjatlarga
amal qilgan holda yuritish, shuningdek, hisob ishlarini zamonaviy texnik vositalar va
axborot texnologiyalaridan foydalangan holda tashkil etish;
- buxgalteriya hujjatlarini o’z vaqtida va to’g’ri rasmiylashtirilishini hamda
amalga oshirilayotgan operatsiyalarning qonuniyligini oldindan nazorat qilish;
Buxgalteriya hisobi va hisobotlarni tuzish masalalari yuzasidan ko’rsatmalar berish
hamda ular ustidan nazoratni amalga oshirish;
- byudjet mablag’larini, shuningdek, jamg’armalar mablag’lari, byudjetdan
tashqari mablag’larni xarajatlar smetasida ko’zda tutilgan muayyan maqsadlarga to’g’ri
sarflanishi, shuningdek, pul mablag’lari va moddiy qimmatliklarning butligi ustidan
muntazam nazorat qilish;
- byudjet ijrosi jarayonida vujudga keladigan byudjetlar o’rtasida o’zaro
hisoblashuvlar, byudjet ssudalari bo’yicha hisob-kitoblarni o’z vaqtida amalga oshirish;
- byudjet ijrosi jarayoniga oid moliyaviy hisobotlarni belgilangan muddatlarda
tuzish va topshirish;
- buxgalteriya hujjatlarini, hisob registrlarini, shuningdek, xarajatlar smetalarini
(ilova hisob-kitoblari bilan birga) saqlanishini ta’minlash;
- qonunchilikda nazarda tutilgan boshqa vazifalarni bajarilishini ta’minlash.
Moliya organi bosh hisobchisi yuqoridagi vazifa va majburiyatlardan kelib
chiqqan holda quyidagi huquqlarga ega:
- buxgalteriya hisobi va nazorat ishlari to’g’ri tashkil etilishini ta’minlash
yuzasidan tegishli chora-tadbirlar ko’rishni rahbardan talab qilish;
- barcha bo’linmalaridan buxgalteriya hisobini yuritish uchun talab
qilinadigan hujjatlar va ma’lumotlarni rasmiylashtirishni hamda buxgalteriyaga taqdim
qilishni talab qilish;
- qonunchilikda belgilangan boshqa huquqlarni amalga oshirish.
Bosh hisobchi quyidagilar uchun javobgar hisoblanadi:
- buxgalteriya hisobi noto’g’ri yuritilib, natijada tartibsiz holatga kelgani va
byudjet ijrosiga oid moliyaviy hisobotlar buzilganda (noto’g’ri tuzilganda);
- byudjet ijrosi jarayoni yuzasidan qonunchilikda belgilangan tartibga zid
operatsiyalar bo’yicha hujjatlar rasmiylashtirilgan va ijroga qabul qilingan hollarda;
- buxgalteriya hisobini tashkil etishga doir boshqa normativ-huquqiy hujjatlar
talablari buzilganda.
Bosh buxgalterga uning hisob va hisobot bo’yicha to’g’ridan-to’g’ri vazifalarini
bajarish bilan bog’liq bo’lmagan (taalluqli bo’lmagan) topshiriqlarni berish mumkin
emas (berilmaydi). Bosh buxgalterga pul mablag’lari va moddiy qiymatliklar uchun
bevosita moddiy javobgarlik bilan bog’liq bo’lgan vazifalarni yuklash mumkin emas.
Agarda buxgalteriya hisobi va hisobotini yuritishning belgilangan tartibiga yoki
amaldagi qonunchilikka zid bo’lgan farmoyish olgan holatda, bu haqda bosh buxgalter
yuqori moliya organining rahbariga ma’lum qilishi shart.
Bosh buxgalterga yuklatilgan vazifalarni (majburiyatlarni) amalga oshirish uchun
unga buxgalteriya hisobi va nazoratini amalga oshirish uchun zarur bo’lgan barcha
hujjatlar: byudjetning daromadlari va xarajatlarining choraklar bo’yicha taqsimlangan
yillik yoyilmasi yoki undan ko’chirma, moliyalashtirish rejalari, buyruqlar,
farmoyishlar, moliyalashtirish hajmlarining o’zgarganligi to’g’risidagi ma’lumotnoma-
bildirishnomalar va ma’lumotnoma-xabarnomalar, mahalliy byudjet va Jamg’arma
byudjetining ijro etilishi bilan bog’liq bo’lgan boshqa materiallar va hujjatlar o’z vaqtida
berib turilishi kerak.
Bosh buxgalterning buxgalteriya hujjatlarini rasmiylashtirish tartibi bo’yicha
beradigan farmoyishlari moliya organining barcha xodimlari uchun majburiy
hisoblanadi.
6. Moliya organlari, G’aznachilik va uning hududiy bo’linmalarida hamda
davlat maqsadli jamg’armalari byudjetlarining ijrosi bo’yicha byudjet
hisobining axborot tizimlari va ulardan foydalanish.
O'zbekiston Respublikasi Prezidentining 2013 yil 27 iyundagi №PQ-1989 sonli
“O'zbekiston
Respublikasi
Milliy
axborot-kommunikatsiya
tizimini
yanada
rivojlantirish chora-tadbirlari to’g’risida”gi qarori ijrosini ta’minlash bo’yicha
O'zbekiston Respublikasi Milliy axborot-kommunikatsiya tizimini majmuaviy
rivojlantirish Respublika muvofiqlashtirish komissiyasining bayonnomasi asosida
2013-2020 yillarga mo’ljallangan “Byudjet” axborot tizimi majmui loyihasini tuzish va
integrasiyalashuvini amalga oshirish bo’yicha tegishli muddatlar belgilangan.
Yuqorida zikr etilgan qarorni amalga oshirish doirasida hamda O'zbekiston Respublikasi
Prezidentining 2007 yil 28 fevraldagi №PQ-594 sonli “Davlat byudjetining g'azna ijrosi
tizimini yanada rivojlantirish chora-tadbirlari to'g'risida”gi qarori va 2007 yil 1
noyabrdagi PQ-721 sonli “Osiyo taraqqiyot banki ishtirokida “Davlat moliyasini
boshqarishni isloh qilish” loyihasini amalga oshirish chora-tadbirlari to'g'risida”gi
qarorlariga asosan, Moliya vazirligida zamonaviy telekommunikatsiya va server
uskunalari negizida axborot-kommunikatsiya infrastrukturasi tuzildi. Asosiy va zaxira
ma'lumotlar markazlari (ma'lumotlar markazlari) o’rnatildi va ishga tushirildi. Byudjet
tashkilotlari va Moliya Vazirligi faoliyatini ta’minlovchi o’zaro integrasiyalashgan
qator axborot tizimlari faoliyati yo’lga qo’yilgan: «Byudjet» ATM, shu jumladan
byudjet tashkilotlari hisobchilari faoliyatini qamrab oluvchi «UzASBO» dasturiy
majmuasi, davlat byudjetining g’azna ijrosini ta’minlash bo’yicha «G’aznachilik»
dasturiy majmuasi va boshqalar shular jumlasidan.
Hozirgi vaqtda «Byudjet» ATMda Moliya Vazirligining barcha bo’linmalari (qariyb
4500 foydalanuvchi), shuningdek 186 000 dan ko’p shaxsiy hisob raqamlariga ega
hamda 25 000 dan ziyod byudjet tashkilotlari ro’yxatdan o’tgan.
O'zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2013 yil 14 fevraldagi №41 sonli
“O’zbekiston Respublikasi Moliya Vazirligining Yagona integratsiyalashgan axborot
tizimini yanada yangilash va rivojlantirish chora-tadbirlari to’g’risida”gi qarori ijrosini
ta’minlash bo’yicha, O’zbekiston Respublikasi Moliya Vazirligining “O’zbekiston